On-line poradna

únik moči

Datum: 12.01.2017
Typ: - Nemoc

Otázka

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, je mi 51 let a jsem dva měsíce po laparoskopické operaci dělohy a vaječníků. Týden po operaci u mě začal nekontrolovaný únik moči i při běžných domácích pracích. I po dobrání antibiotik, které mi předepsal můj gynekolog a užívání léků Vesicare 5mg mám pořád stejné obtíže.Prosím, zda by jste mi mohl poradit. Děkuji.

Odpověď

Zdá se, že při operaci došlo k narušení podpůrných struktur močového měchýře. Záleží na tom, jaký charakter únik moči má. Pokud je to časté neodolatelné nucení, pak mohou pomoci léky jako je Vesicare, ale to se zjevně nestalo. Antibiotika pomohou jen pokud je příčinou tohoto nucení zánět. 

Druhý typ neudržení moči je způsoben zátěží - poskočením, pousmáním se, kýchnutím, během - tam léky nepomohou. Pomůže cvičení svalů pánevního dna nebo podpůrná operace, kdy se pod hrdlo močového měchýře vloží opěrná páska.

Tedy pokud jste již aspoň 6 týdnů po operaci a stav trvá, navštivte specializovaného urogynekologa, ten dokáže přesně odlišit, o který typ iinkontinence se  jedná a podle toho zvolí léčbu. 



Zpět na seznam otázek