On-line poradna

Ukončení užívání hormonů estrofem

Datum: 10.04.2019
Typ: - Různé

Otázka

Dobrý den pane doktore, prosím o radu . Je mi 66 let. V 50ti letech - hysterektomie /děloha i vaječníky/ . Cca do půl roku nasazen Estrofem 1 mg asi 10 let. Potom snížení 3* týdně, dva roky 2* týdně. K tomu cca o rok méně Amprilan 5 mg/25 mg. Až do letošního roku bez potíží. V lednu jsem měla asi třivteřinovou poruchu vidění a pak silnou ataku vysokého tlaku. Bylo mi velice špatně, hlava žhavá, ruce, nohy ledové. Lekla jsem se a ihned vysadila hormony. Cca do dvou měsíců se mi zvyšoval tlak, spíše kolísal ,jakoby návaly. Po poradě s gynekoložkou jsem opět začala užívat hormony, s tím, že postupně budu ubírat na nulu. Uzivam znovu měsíc, teď půlku třikrát tydne.Už měsíc je mi opravdu zle, vysoký tlak 167 - 189. Dolní 72 - 84. Jsem pod kontrolou lékaře. Přidal mi na večer Amprilan 5 mg. Také jsem byla na reponaci páteře, což mi trochu ulevilo. Moje otázka je:jak rychle ukončit užívání hormonů, resp. v jakém časovém horizontu a zda je možné pomocí si nějakym přírodním produktem. Moc Vás prosím o radu, velice tápu, jak to udělat, aby mi nebylo ještě hůř. Jsem už příliš vyčerpaná. Ty ataky s kolísavým tlakem jsou velice vyčerpávající a prý mají souvislost s hormony. Děkuji Vám za Váš čas. 

Odpověď

Pokud je kolísání tlaku spojeno s kolísáním hormonů, pak je chybou je vysadit. Abyste snížila možná cévní rizika hormonální terapie zvolte transdermalni formu např. Lenzetto spray.
 



Zpět na seznam otázek